Rimmel London
Rimmel London
Online strategie, social media strategie, content strategie, ontwikkeling interactief online platform, content creatie, social media monitoring, rapportages, Facebook campagnes.
Eerst had je Hyves. Toen werd het Facebook. Maar hoe maak je als merk nou echt connectie met je fans? Los van een social media kanaal? Met deze vragen worstelde Rimmel London. Een goede online strategie waarin de inzet van social media geïntegreerd was, heeft het merk hierbij geholpen. Ondanks dat ze nog steeds actief zijn op verschillende kanalen, is het geen doel op zich meer. De inzet van social media moet bijdragen aan iets ‘groters’. Namelijk de overkoepelende strategie en doelstellingen!
Een aantal artikelen waarin het merk genoemd is:
“De nummer twee plek op de lijst van sterkste stijgers werd ingenomen door Rimmel London Nederland die afgelopen maand met 118% wisten te groeien naar 37.007 fans. Dit was te danken aan hun Scandel eyes “fan only offer” waarbij 1.000 mascara’s werden weggegeven aan de fans.” En “Stond Rimmel Londen Nederland qua fangroei afgelopen maand op de tweede plek, met een gemiddelde ratio van 1,27% staan ze met kop en schouders bovenaan de top 10 pagina’s met de hoogste engagement.” http://www.frankwatching.com/archive/2012/05/04/facebook-monitor-bavaria-sterkste-stijger-rimmel-londen-kampioen-engagement/
“Rimmel London weet de beleving rondom het merk goed te voeden door hun make-upproducten te verbinden aan een creatieve, bruisende levensstijl. Met Rimmel London bereid je je ultiem voor op een avondje stappen of een shopping trip naar welke wereldstad dan ook. Volledig in stijl. En dat zie je op hun Facebookpagina. Rimmel London speelt goed in op de behoefte van haar fans met met mooie acties, make-up tips voor iedere denkbare gelegenheid en goede webcare.” http://www.frankwatching.com/archive/2012/05/15/succes-op-facebook-themacommunities-verhogen-de-slaagkans/
“Een nieuwe binnenkomer is de pagina van cosmeticamerk Rimmel London. Dit merk wist met 16.640 fans en een groei van bijna 216% de 82e plek te veroveren in de top 100” http://www.frankwatching.com/archive/2011/12/02/facebook-monitor-november-ajax-de-grootste-volkswagen-de-snelstgroeiende/
In opdracht van Partout d.n.a.

Doe mee en win! Geintegreerde Facebook en Pinterest campagne voor de introductie van een nieuwe mascara.